PERSOONLIJK, VERTROUWD & DOELTREFFEND

Blijf op de hoogte van verandering in je overzicht.

Inleiding

Als je wil voorkomen dat het een chaos wordt dan zorg je voor overzicht. Dat betekent zaken op een rijtje zetten. Dat kun je in je hoofd doen, uitwerken op papier of verwerken in een computer programma.

Natuurlijk is dat laatste het slimste. Je kan het makkelijk terugvinden en de kans dat je het kwijt raakt is zeker wanneer je het in een cloud omgeving (online opslagruimte) opslaat is zeer gering.

Wat voor overzicht dan?

Onder het hebben van overzicht verstaan wij dat je minstens zicht hebt op welke zakelijke uitgaven je allemaal doet. Het gaat dan om terugkerende verplichtingen waarvoor je vaak een overeenkomst heb afgesloten. Het is belangrijk om te weten hoe hoog die kosten zijn, maar vooral ook tot wanneer de overeenkomst loopt die je hebt afgesloten.

Ook is het belangrijk om overzicht te hebben waar jij omzet op kan realiseren. Noteer gegevens van contacten en leg belangrijke communicatie vast zodat je daar mogelijk in de toekomst gebruik van kan maken.

“Zonder overzicht ben je continue aan het rennen of ben je eigenlijk onvoldoende voor jezelf aan het zorgen.”

Overzicht krijgen is 1, overzicht houden is 2.

Eenmaal overzicht op uitgaven en contracten, dan is het natuurlijk wel zo handig dat je herinnerd wordt wanneer een overeenkomst bijna verloopt. Of dat wanneer je een nieuwe overeenkomst afsluit het overzicht wordt bijgewerkt. Zijn dit zaken die ontbreken dan heb je weinig aan overzicht. Aangezien je betere dingen te doen hebt dan dagelijks of wekelijks dergelijke overzichten te bekijken is het slim om gebruik te maken van iets waarbij je voor jezelf herinneringen in kan stellen. Op die manier wordt je geautomatiseerd op de hoogte gehouden van belangrijke zaken.

Datzelfde geldt voor overzicht op zaken waar je omzet op realiseert. Iedere klant zal met wederzijdse waardering reageren als jij na een bepaalde periode aangeeft dat je het prettig vind als er voor een bepaalde periode zaken gedaan wordt. Of stel een herinnering in op de datum waarop jouw contactpersoon jarig is. Jouw attente houding zal altijd waardering krijgen.

Los van waardering is het belangrijk dat het houden van overzicht in jouw systeem gaat zitten. Je hoeft veel minder na te denken en zaken te onthouden, omdat je weet dat je vanuit het overzicht dat je gecreëerd hebt automatisch in actie wordt geschoten als er belangrijke zaken zijn die jouw aandacht nodig hebben.

Aangenamer en makkelijker toch?

VoordeBaas maakt jouw ondernemersleven aangenamer en makkelijker en dus hebben wij het creëren van overzicht als een belangrijk speerpunt in onze dienstverlening.

De persoonlijke omgeving van onze klant speelt uitstekend in om ieder type ondernemer het overzicht te geven dat nodig is. Daarnaast ziet iedere VoordeBaas adviseur het als een plicht om daar advies over te geven. Heb je twijfel hoe je voor jezelf het beste overzicht kan krijgen of wil je tips waarmee we inzicht geven hoe jij het makkelijker en aangenamer voor jezelf kan maken, neem dan contact met ons op.

Stap 1 van 2

Aanmelden bij VoordeBaas

Wij vullen automatisch gegevens voor je in. Start met je bedrijfsnaam of KVK nummer in te vullen.