PERSOONLIJK, VERTROUWD & DOELTREFFEND

Klant situaties

Inleiding

Op deze pagina lees je gebeurtenissen van recente situaties bij enkele van onze klanten. Vanwege privacy redenen hebben we de naam van de ondernemer gewijzigd. De rest komt overeen met de werkelijkheid. Wil jij een keer van gedachten wisselen met de ondernemer achter de situatie laat het dan gerust weten!

Samen met VoordeBaas creëer jij de meest ideale situatie als het gaat over inkomsten, uitgaven of tijd. Wil je daar meer over lezen, dan klik je hier. Per onderstaande praktijksituatie hebben we genoteerd over welke van deze drie zaken het ging.

Situatie over tijd & uitgaven

Remco uit IJsselstein is al jarenlang ondernemer. Nadat hij recentelijk de aandelen van zijn vorige bedrijf verkocht, startte hij in 2020 een nieuw initiatief. Voor dit bedrijf wist Remco al goed wat voor type kantooroplossing hij nodig had. In gesprek met zijn adviseur controleerde hij de opties en vroeg haar vervolgens de nodige zaken te regelen om uiteindelijk tot een getekende overeenkomst te komen. De bevestiging van de beste optie, het oppakken van verdere communicatie en het sluiten van de overeenkomst bespaarde Remco voornamelijk tijd. Toen dit eenmaal geregeld was begon Remco over de behoefte aan een nieuwe auto.
Het rijden in een nieuwe auto kan op talloze manieren tot stand komen. Samen zetten we alle kosten, afschrijvingen, verbruik, rest-waarde en financieringsmogelijkheden op een rij. Nadat duidelijk was welke aanschafvorm het beste bij de situatie van Remco paste kon de zoektocht naar een auto worden gestart. VoordeBaas zocht in haar netwerk van leveranciers naar voertuigen die voldeden aan de wensen van Remco. Uiteindelijk vond Remco een auto bij een lokale dealer buiten VoordeBaas. Ook goed! De aankoopprijs was afgesproken, maar het financieringsvoorstel toetste Remco bij VoordeBaas. In het leveranciersnetwerk van VoordeBaas zitten ook financieringsmaatschappijen. Hierdoor lukte het onze adviseur om een scherper voorstel te doen dan de lokale dealer. Remco bespaarde fors op de financiering en liet onze adviseur de afhandeling regelen met de lokale dealer. Voordat de nieuwe auto daadwerkelijk opgehaald kon worden, informeerde onze adviseur over verzekeringsmaatschappijen met een scherp geprijsde autoverzekering. Dat we daarna nog twee producten regelden die tanken en openbaar vervoer op rekening rijden mogelijk maken, maakte de toegevoegde waarde ervaring compleet.

Situatie over inkomsten

Fabio uit Zeewolde werkte zo’n tien jaar voor een werkgever toen hij twee jaar geleden voor zichzelf begon. Als specialist van (digitale) marketing oplossingen bouwde hij aan een mooi netwerk. Fabio liet in gesprek met een VoordeBaas adviseur vallen dat hij blij was dat hij onthouden had om een gezamenlijke relatie te feliciteren met zijn verjaardag. Iemand feliciteren is leuk om te doen en voegt ook zakelijk iets toe, maar onthouden kan natuurlijk makkelijker. Iedere klant bij VoordeBaas heeft een persoonlijke omgeving met een systeem waar je eenvoudig relaties in kan verwerken. Wanneer je bij een relatie de geboortedatum invult dan krijg je van het systeem automatisch een notificatie dat er een relatie jarig is. Op die manier hoeft Fabio verjaardagen niet meer bij te houden, maar doet zijn eigen systeem dat nu. Het enthousiasme van Fabio groeide verder toen hij over de mogelijkheden hoorde om ook automatisch een notificatie te ontvangen op andere belangrijke gebeurtenissen. Denk aan het opvolgen na het eerste contact of het sturen van een bedankje een aantal maanden na het versturen van de eerste factuur. Door deze processen in te richten en dit in een eenvoudige takenlijst gepresenteerd te krijgen werd op de gewenste manier omgaan met relaties heel makkelijk.
Minstens 60% van alle nieuwe klanten of opdrachten komt direct of indirect voort uit oude klanten of opdrachten. Dat betekent dat je in het zicht moet blijven bij oude klanten of opdrachtgevers. Hoe leuk is het als je dat kan doen door aandacht te geven aan een verjaardag of een bedankje te sturen zoveel maanden na een verzonden factuur.

Situatie over tijd, uitgaven en inkomsten

Jeffrey uit Waddinxveen kwam nog voor de start van zijn bedrijf in contact met VoordeBaas. In deze fase kunnen we al veel voorbereiden, maar praktisch nog weinig regelen. Toen Jeffrey de stap naar de Kamer van Koophandel gezet had adviseerde wij de best passende bankrekening. De kosten van een bankrekening keren iedere maand weer terug. Het slim om daar een bewuste keuze in te maken, omdat je alleen wil betalen voor diensten die je ook daadwerkelijk gebruikt. Nadat we het één en ander inzichtelijk hadden gemaakt sloot Jeffrey een zakelijke rekening af en kon hij feitelijk al aan de slag. Via het netwerk van VoordeBaas kwam Jeffrey in contact met een administratiekantoor die ervaring heeft met ondernemers die vergelijkbare werkzaamheden als Jeffrey uitvoeren. Het bespaarde tijd om dat zelf uit te zoeken en ook de financiële voorwaarden van het betreffende administratiekantoor waren goed.
Jeffrey werd geïnformeerd door VoordeBaas over waar ondernemers in zijn vakgebied bepaalde verzekeringen afsluiten. Premies kunnen enorm verschillen en het in contact brengen met de juiste partij werd door Jeffrey als prettig ervaren. Periodiek spart Jeffrey met zijn VoordeBaas adviseur over de ontwikkelingen van zijn bedrijf en spelen wij in op de kansen die benut kunnen worden. “Altijd iemand kunnen bellen, appen of mailen die voor je uitzoekt wat je wilt weten en advies geeft op basis van de informatie die je deelt, is gewoon heel erg prettig.” Aldus Jeffrey.

Situatie over inkomsten en uitgaven

Ondernemer Sandra uit Almere kon via VoordeBaas haar online zichtbaarheid uitbreiden en nog professioneler inrichten. Sandra is zeer actief op social media en adviseert als zelfstandig ondernemer andere ondernemers om dat ook te zijn. Ondernemers die daar onvoldoende tijd voor hebben kunnen Sandra inschakelen voor ondersteuning. Als klant bij VoordeBaas heeft Sandra in haar persoonlijke omgeving de mogelijkheid om een eigen VindeenBaas pagina aan te maken. Dit is een mini-website waar je bezoekers kan laten zien wie je bent en wat je doet. Je hebt de mogelijkheid om werk te laten zien en dat of ander werk te laten beoordelen. Het verbaasde Sandra hoe makkelijk het was om de pagina aan te maken. Het verbaasde Sandra nog meer dat zij binnen één week nadat zij de pagina deelde op haar eigen social media al een aanvraag voor een nieuwe opdracht kreeg.
Bij haar adviseur legde Sandra een verzoek neer voor haar mobiele telefoon abonnement. Ze wilde het telefoonnummer behouden, maar dat moest op een andere bedrijfsnaam worden gezet en kon volgens haar goedkoper. Dankzij directe lijnen met mobiele telefonie leveranciers startte onze adviseur het proces op. Eerst werd het nummer naar een ander bedrijf verhuisd. Dat is in verband met toestemming vaak een tijdrovend proces. Vervolgens bekeken we vanuit de voorkeuren van Sandra welke aanbieder het beste aansloot en regelde we een nieuw abonnement met behoud van nummer tegen betere voorwaarden. Om dit succes te vieren vroeg Sandra om ook maar even naar haar gas & stroom overeenkomst te kijken. Ook daar realiseerden wij een besparing.

Situatie over tijd en uitgaven

Soufiane uit Zoetermeer heeft zijn eigen verkooporganisatie. Onlangs kreeg hij twee verkeersboetes die tijdtechnisch onmogelijk waren en om die reden wilde hij bezwaar maken. Dat VoordeBaas daar een kant-en-klare template voor beschikbaar heeft was de eerste reden om de persoonlijke klantomgeving te activeren. Toen hij vervolgens kennismaakte met zijn VoordeBaas adviseur bespraken zij wat VoordeBaas nog meer kon betekenen.
Wat volgde was het inzichtelijk maken van kosten die met name door de verschillende personeelsleden tot de maandelijkse lasten behoren. Met deze inzichten kon onze adviseur op de eerste plaats specifieke besparingen realiseren. Ook werd er advies gegeven om van een aantal handige producten gebruik te maken, waardoor processen zoals het verwerken van administratie makkelijker werd. Een ervaren ondernemer met personeel maakt gebruik van VoordeBaas, omdat wij wel de tijd hebben om zaken uit te zoeken. Wat vorig jaar actueel was, dat is op dit moment misschien wel achterhaalt. Voor Soufiane kon onze adviseur haar kennis gebruiken om voordeel op bedrijfsniveau te realiseren. Dat zoiets begon met een voorbeeld bezwaarschrift is natuurlijk een mooi verhaal, maar in de essentie waar het om draait: zaken makkelijk maken!

Stap 1 van 2

Aanmelden bij VoordeBaas

Wij vullen automatisch gegevens voor je in. Start met je bedrijfsnaam of KVK nummer in te vullen.